Yanıltıcı indirim kampanyalarına 41.4 milyon liralık ceza

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, indirimli satışlarda başlangıç-bitiş tarihleri ve sonlu eser ölçülerinin açıkça belirtilmesi gerekiyor. Ayrıyeten, aldatıcı tabirlerden kaçınılması, eser teslimatı, hizmet ifası ve cayma hakkı süreçlerine riayet edilmesi gerekiyor.

AA’nın haberine göre Ticaret Bakanlığı, 2024’te “şahane cuma”, “en uzun gün” üzere temalarla düzenlenen satış kampanyalarını denetleyerek, tüketiciyi yanıltan reklamlar nedeniyle 41,4 milyon lira ceza kesti.

Bakanlık bünyesindeki Reklam Kurulu, özel indirim günlerini inceleyerek 2024’te 132 belgeyi ele aldı. Bu belgelerden 27’sine durdurma, 89’una ise durdurma ve para cezası kararı verildi. Elektronik ticaret kampanyalarında yaşanan mağduriyetler ortasında aldatıcı indirimler, lojistik sıkıntılar, ayıplı mal gönderimi ve sipariş iptalleri öne çıktı.

(ANADOLU AJANSI)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir