Trabzon çikolatası Dubai’ye rakip oldu: 4 kız kardeşin ‘tatlı’ buluşu

4 kız kardeşin kurduğu butik çikolata işletmesi Fındık Ocağı’nın çıkardığı Trabzon çikolatası, yılın trend lezzeti Dubai çikolatasını tahtından etti. Taleplere yetişemeyen Fındık Ocağı’nın ürettiği Trabzon çikolatası, Dubai çikolatasının çıktığı Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai kentine de ihraç edilmeye başladı.

Seyyare, Sinem, Demet ve Kübra Sungur isimli 4 kız kardeş, ailesinin fındık üretimine katma bedel sağlamak ve yöre bayanlarıyla fındıktan yeni lezzetler üretmek için 2015 yılında Trabzon’da butik çikolata işletmesi Fındık Ocağı’nı kurdu. 9 yıldır fındıktan, katkısız fındık kremaları, fındık ezmeleri, yöresel meyvelerle çikolatalar üzere farklı lezzetler üreterek piyasaya sunan Sungur kardeşler, bayan emeğini ön plana çıkarmayı öne aldı. Düzenledikleri atölye çalışmaları binlerce bayana ve öğrenciye eğitim veren Sungur kardeşler, dünyadaki fındık üretiminin yüzde 70’ine sahip bir ülke olarak eserin katma kıymetinin de Türkiye’de sağlanması gerektiğine inanıyor.

4 kız kardeş 3 jenerasyondur sürdürdükleri fındık işine oluşturdukları markayla farklı bir boyut kazandırdı.

‘FINDIK OCAĞI 4 KIZ KARDEŞİN HİKAYESİ’

“Fındık Ocağı, bu toprakların incisi olan fındığa katma bedel sağlamak için bir ortaya gelen 4 kız kardeşin hikayesi” diyen kardeşlerden Seyyare Sungur, ailesinin 3 jenerasyondur yaptığı fındık tarımı ve işlemesinde emeğin tamamına yakınının bayanların olduğunu fark ederek bölümde bayanların da kelam sahibi olması ismine marka fikrini ortaya koyduklarını anlattı.

Sungur, “Karadeniz Bölgesi’nde bir çok aile geçimini fındıktan sağlıyor. Biz de o ailede büyümüş 4 dalız. Hepimizin farklı yeteneği ve randımanı var. Fındık Ocağı ismimiz oradan geliyor. Ailem 3 jenerasyondur bu işi yapıyor. Ben de kendileriyle 10 yıl fındık fabrikasında çalıştım. Aslında o sürecin bu topraklar için ne kadar değerli olduğunu, bayanların bu kesimde ne kadar tesirli olduğunu çalıştığım mühlet zarfında öğrendim. Yediğiniz fındığın masanıza gelmesinde emeğin yüzde 90’ının bayanların elinden çıktığını gördüm. Onlar topluyor, onlar seçiyor, onlar esere dönüştürüyor… Bunu görünce neden kesimde bayan yönetici olduğunu düşünerek bu türlü bir teşebbüste bulunduk. Bu eseri işlemek yetmiyor yalnızca, bu kültürü katmak gerekiyor. Biz sanırım o farkındalığı başardık” kelamlarıyla işletmelerinin kuruluş öyküsünü özetledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir